Kauniečių aptarnavimo centras
+370 800 20000
Kokybės linija
+370 800 00111    +370 37 490729
Palikite atsiliepimą
kokybe@svara.lt

Komunalininkai įspėja: dabar metas keisti tam tikrus įpročius, kad apsaugotumėte save ir aplinkinius nuo koronaviruso

Šalyje paskelbus karantiną ir Vyriausybei raginant kiek įmanoma labiau apriboti fizinį kontaktą bei darbą vykdyti nuotoliniu būdu, savivaldybių komunalinės įmonės ėmėsi intensyviai taikyti technologinius sprendimus tam, kad ir toliau užtikrintų efektyvų paslaugų tiekimą ir klientų aptarnavimą.

„Kauno Švara“ nuotr.

Prisitaikė prie situacijos

„Savivaldybių komunalinės įmonės jau daug metų gyventojų patogumui, o ir pačių našesniam darbui, diegia IT technologines sistemas. Šios sistemos leidžia darbuotojams tarpusavyje keistis informacija, gauti nurodymus ir vykdyti darbus, esant bet kurioje vietoje, kur veikia internetas. Tai ypač aktualu dabar, kai tokiu būdu ne tik mažinamas tiesioginio žmonių̨ kontaktavimo poreikis, bet ir sukuriama galimybė taupyti darbo laiką bei išlaidas. Žinoma, aplinkos tvarkymas, atliekų surinkimas ir kitos veiklos dirbamos tiesioginio kontakto metu, tačiau atsiskaitymai, klientų aptarnavimai – galimi ir nuotoliniu būdu“, – teigia Lietuvos savivaldybių komunalinių įmonių asociacijos (SKIA) direktorė Aušra Zigmontienė.

Pasak SKIA direktorės, stebint dabartinę situaciją, galima teigti, kad didžioji dauguma savivaldybių komunalinių įmonių, kurios yra įdiegusios ir diegia tokias technologijas, yra pasirengusios priimti dabartinius iššūkius.

„Darbuotojams tai nebuvo visiška naujovė ir jie tokioms darbo sąlygoms buvo pasiruošę. Dabar su informacinių sistemų pagalba komunalinių įmonių darbuotojai įvairius dokumentus ir duomenis neišeidami iš namų mato savo kompiuteriuose. Dirbant nuotoliniu būdu ir taikant IT – eliminuojama ne tik viruso plitimo grėsmę, mažinant tiesioginį kontaktą, bet ir toliau sėkmingai bei operatyviai teikiamos paslaugos gyventojams“, – pasakoja A. Zigmontienė.

Patogu ir darbuotojams, ir klientams

UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“ marketingo vadovas Arminas Šiurkus sako, kad dar visai neseniai dauguma įmonių naudojo senas sistemas buhalterinei apskaitai, sąskaitų išrašymui ir kitam administraciniam darbui, tačiau pastaruoju metu didelė dalis įmonių, ieškodamos, kaip padidinti darbo našumą ir patenkinti klientų lūkesčius, pradėjo diegti inovatyvias procesų valdymo technologijas.

„Dar iki šiol yra pavyzdžių, kai dirbama su 15–20 metų senumo programomis, kurios reikalauja daug darbuotojų laiko. Tačiau matome, kad įmonės nori būti modernios, suteikti geresnes sąlygas savo darbuotojams ir klientams, todėl renkasi naujausių technologijų diegimą. Naujos informacinės sistemos pakeičia klientų aptarnavimo kokybę ir galimybes, o efektyvesnis įmonės vidinio darbo organizavimas, mažinantis žmogiškųjų klaidų tikimybę, didina darbuotojų darbo našumą“, – teigia A. Šiurkus.

Kaip pasakoja specialistas, šiuo metu savivaldybių komunalinių įmonių naudojamų arba dar diegiamų informacinių sistemų, kurios veikia žiniatinklio technologijų pagrindu, privalumas yra tas, jog jos nesusieja darbo sistemoje su fizine darbo vieta. Kitaip tariant, galima dirbti iš įvairių (net ir mobilių) darbo vietų, o tai ne tik taupo laiką, bet ir mažina patiriamus kaštus.

„Tokios inovatyvios sistemos apima klientų aptarnavimą, įmonės vidinių resursų valdymą, klientų užklausimų bei užduočių kontrolę. Taip pat logistikos ir užduočių atlikimo proceso monitoringą. Sistemos suteikta galimybė efektyviai aptarnauti klientus nuotoliniu būdu. Taip pat – iš savo darbo vietų, prisijungiant prie įmonės savitarnos (klientų zonos), pateikti informaciją ar užklausimus, apmokėti sąskaitas, gauti informaciją apie planuojamus darbus arba ataskaitas, jų atlikimą. Galima vykdyti apklausas ar balsavimus. Klientams tai sutaupo nemažai laiko, o įmonei tokių sistemų naudojimas sumažina daugiau nei 20 proc. patiriamų išlaidų“, – sako A. Šiurkus.

Tačiau tokios sistemos ne tik užtikrinta operatyvesnį ir patogesnį klientų aptarnavimą bei procesų valdymą administracijos personalui, bet ir palengvina darbą tiems, kurie kasdien miestuose rūpinasi švaria aplinka. Štai Jonavoje pusiau požeminiuose konteineriuose įdiegti tūrio matavimo davikliai, kurie atliekų vežėjams leidžia efektyviau planuoti konteinerių aptarnavimą.

„Šie davikliai nuotoliniu būdu fiksuoja, kada konteineriai prisipildo, o tai leidžia efektyviau organizuoti darbą: nereikia be reikalo jų kilnoti, taupomas atliekų vežėjų laikas, o šiuo, karantino atveju, ir mažinama rizika užsikrėsti. Kol kas sistema dar neturi susiformavusių algoritmų, todėl dar negali planuoti išvežimo maršrutų. Visgi, už kelių mėnesių ji turėtų būti pasiruošusi veikti pilnu pajėgumu ir tada galėsime planuoti, kada kokiai mašinai, kurią dieną ir kokiu maršrutu bei kokias atliekas vežti“, – pasakoja SKIA prezidentas, UAB „Jonavos paslaugos“ direktorius Edmundas Mulokas.

Ragina už komunalines paslaugas mokėti tik internetu

Jei vienas iš prioritetinių savivaldybių ir komunalinių įmonių uždavinių karantino laikotarpiu yra užtikrinti nenutrūkstamą klientų aptarnavimą, tai ne ką mažiau svarbia užduotimi išlieka pasirūpinti, kad atsiskaitymai už komunalines paslaugas vyktų tik elektroninėje erdvėje. Esant neišvengiamam reikalui arba neturint galimybės – vienoje, savivaldybės paskirtoje, vietoje.

„Kiekvieną mėnesį šimtai tūkstančių žmonių nurašinėja savo apskaitos prietaisų duomenis, ima atsiskaitymo knygutes arba kurjerių atneštas sąskaitas, vyksta į pašto skyrius, prekybos centrus, vandens, šilumos tiekimo ar kita jiems paslaugas teikusias įmones ir bando deklaruoti duomenis bei atsiskaityti už paslaugas. Dėl to per mėnesį įvyksta begalė nereikalingų kontaktų, perduodamos ligos, neretai kyla sumaištis, kas beprasmiškai atima pačių gyventojų laiką. Dėl karantino visi šie faktoriai dar labiau suintensyvėjo, o grėsmė susirgti – išaugo, todėl skatiname gyventojus už paslaugas mokėti internetu, vienos sąskaitos principu ar savitarnos svetainėse. O komunalininkai ir šiuo metu plečia galimybes gyventojams atsiskaityti taikant IT technologijas“, – sako A. Zigmontienė.

Deja, ne visi gyventojai, o ypač vyresnio amžiaus žmonės, naudojasi internetu, todėl tokiu atveju yra raginami už paslaugas sumokėti savivaldybės nustatytoje vietoje, o jei tokios galimybės nėra – atidėti mokėjimus. Dauguma savivaldybių komunalinių įmonių yra pasiruošusios karantino metu netaikyti delspinigių, o mokesčius gyventojai galės sumokėti per 30 – 60 dienų nuo karantino pabaigos.

„Šiuo laikotarpiu labai svarbu užtikrinti, kad gyventojai imtųsi visų įmanomų priemonių saugodami tiek save, tiek aplinkinius, o mokėjimas už paslaugas neišėjus iš namų – viena tokių priemonių. Dabar naujos savitarnos sistemos leidžia greitai ir patogiai pasiekti ir apmokėti visas sąskaitas. Daugeliui žmonių mokėti viena sąskaita jau tapo įprasta, todėl tikimės, kad ir kiti paseks jų pavyzdžiui ir savo sąskaitas bei sutartis perkels į elektroninę erdvę“, – sako kauniečių aptarnavimo centro „Mano Kaunas“ vadovė Kristina Martinėnienė.






Share on

Pradėkite rašyti ir paspauskite Enter norėdami ieškoti

Shopping Cart